Mezi úspěšnými a spokojenými absolventy mých kurzů jsou jak osoby soukromé, tak pracovníci firem a organizací, jako např.
- Česká Televize
- TV Nova
- Prima TV
- GMAC
- Commerzleasing
- VAC Vachler company
- UPC
- Kenvello
- Albi
- Logosign
- Vizus
- K V Elektro
- Policie ČR
- Eaton
- Penta group
- Ovocný Světozor
- Mediaresearch
- Nielsen
- Legrand
- Uniga a.s.
- Avon
- Compass-group
- DHL
PŘÍKLADY ZPĚTNÉ VAZBY MÝCH KLIENTŮ:
1) Klára a Jana, kamarádky, které chodí do společné skupiny, byly nadšené hned po první lekci.
Klára: „Jsem nadšená z toho, že nejedete podle nějaké standardní školní učebnice, ale že máte takový přístup, že se dokážete vžít do studentů, co potřebují.“
Jana: „Váš způsob výuky mi strašně vyhovuje. Je to neuvěřitelné, opravdu jsem se nikdy takto neučila a cítím, že se s Vámi skutečně učím hovořit.“
2) Reakce na mnemotechniky při firemní výuce:
Při jednom firemním kurzu se skupina čtyř kolegyň po prvním setkání s mnemotechnikami perfektně naučila dříve pro ně nenaučitelná slovíčka kapitoly „Common objects“. Dámy se ta slovíčka naučily všechna, a to je navíc doma neprocvičovaly! Jejich nadšení a zdravá pýcha na svou paměť byly nakažlivé.
V jiné skupině jsem zase účastnice naučil 45 slovíček z kapitoly „FOOD“ za 60 minut včetně jejich procvičení ve větách. Po hodině se nadšením přímo vznášely. Marcela prohlásila: „Tohle je fantastické, pane učiteli! Nikdy mne nebavilo biflování ve škole, ale toto si opravdu užívám! Ve škole jsem se vždycky děsila toho, že budou slovíčka, a teď mne to normálně baví! A cítím, jak si je za hodinu s neuvěřitelnou lehkostí ukládám. … Škoda, že jsme tohle neuměly ve škole. Že jsme se takovou metodou neučily všechno.“
Eva se vyjádřila v podobném duchu: „Pane učiteli, tohle mne fakt baví, cítím, že je to efektivní a že mi to opravdu pomáhá. Ve škole jsem se také nerada učila, nejsem šprtka, ale cítím, jak tohle do mne leze a jak jsou to věci, které potřebuji a jak je to zábavné. Nikdy jsem nevěděla, že může být učení tak fajn.“
3) Podobné ohlasy mám z různých firem (Legrand, Avon, Mediaresearch aj.) a šuškandou se ke mně dostávají i od jiných kolegů, kteří mne pak žádají o radu, jak koncipovat lekce: (Neříkám to proto, abych se nemístně naparoval – zas tak ješitný nejsem – ale abych se prodal, když už tu máme ten kapitalismus J. A říci si to nakonec asi mohu dovolit, neb ytto ohlasy jsou veskrze reálné). Dostal jsem na Tebe kontakt od Dáši McCaffrey, chtěl bych se zeptat na několik věcí ohledně Tvých metod vedení skupinových lekcí, pokud by Ti to nevadilo. … Vím, že ohlasy právě na Tvoje lekce v Legrandu jsou maximálně pozitivní, mohl bych se tedy prosím zeptat, jak hodiny koncipuješ? … Jak moc třeba necháváš volnější prostor k debatě studentům (je jasné, že ti aktivnější a sebevědomější si pro sebe ukrojí výrazně více pozornosti) a jak moc naopak studenty vedeš? S jakými pracuješ materiály? Předem díky moc za odpověď, budu rád za jakékoliv postřehy a tipy! …)